SVAR PÅ TAL!!!

Issa om Dagens outfit...:
Vilken FLOPP!! Det är verkligen kaka på kaka. Usch..

Svar: NEXT!!!



Madde om Inom modevärlden är det djungelns lagar som gäller…:
Gillade verkligen mina ben den kvällen! Glad att jag kom på att jag kunde ta mina mönstrade strumpbyxor över mina silvriga strumpbyxor!

Svar: Mönstrade strumpbyxor är riktigt HOT just nu och som det ser ut lär trenden hålla i sig även i vår.



Anonym om SVAR PÅ TAL!!!:
ja klart det är skillnad på grov misshandel och en enkel örfil, men för mig är det inte okej att bli slagen på något sätt av sin pojkvän. varför "sno" en sådan pojkvän? :P

Svar: Bra då är vi överens så långt! Vidare anser jag att det finns de tjejer som förtjänar att bli slagna. Det du verkar ha missat här och som inte heller lagen tar hänsyn till är att det finns fysiskt och psykiskt våld. Skillnaden på dessa två är att det fysiska våldet syns utanpå även om det så bara vore en liten örfil medan det psykiska våldet inte alls syns på samma sätt fastän att det oftast är tusen gånger värre för personen i fråga.

Det fysiska våldet står oftast en man bakom medan det psykiska våldet mer är kvinnans sätt att utöva sin makt. Det psykiska våldet är betydligt värre än en futtig örfil!!! Därför anser jag det helt OK att den som blivit psykiskt misshandlad under en längre tid äger rätten till självförsvar, även om det så rör sig om fysiskvåld.



Anonym om Brottom, brottom…:
Jag säger bara, skaffa dig svensk lexikon det här börjar bli pinsamt nu, "duvan"?? DET HETER DIVAN!!

Svar: Haha, duvan är tobak på bosniska fast U:et uttalas som ett O. Behärskar man båda språken någorlunda så märker man också hur fel det låter. Det låter nämligen minst lika fel som din svengelska gör i en engelsmans öron, så tro inte att engelsmännen inte skrattar åt din svengelskan.

Eftersom att jag inte behärskar bosniskan så värst bra försöker jag ofta förbosniska många svenska ord just för att jag inte kan dom på bosniska. Med andra ord sa jag duvansoffa till min mamma istället för Divan för jag tyckte att det lät bra. Men självkart visste min mamma inte vad exakt jag menade utan tyckte bara att det lät dumt, (vilket det säkert gjorde), och började garva så att det inte gick att få stopp på henne.

Så nu vet du varför det heter Duvan och inte Divan i mitt vokabulär. Men det är väll din lilla hjärna för efterbliven för att förstå eller har jag fel?



Anonym om SVAR PÅ TAL!!!:
jaa du lilla gumman ditt så kallade BSSS diagnos kan ju VERKLIGEN diskuteras, för naturligt "blond" är du ju inte =/..hmm.."snygg"hahahaha säger jag bara, sexig set ordet borde du inte ens få använda, och jag är faktiskt jätte imponerad att du ens kan ordet smart ;)

Svar: Finns liksom ingenting att diskutera eftersom att jag har intyg på det;)

Vad gäller min hårfärg så nej naturligt blond är jag INTE, (tack och lov!). Jag menar det går ju inte vara plastic fantastic och samtidigt ha diagnosen BSSS där B står för blond;)



Anonym om Näsan växer på Foki!:
Men gud du kopierar ju nästan helt inlägg som andra skrivit... kom på nått eget!

Svar: Haha, jag har inte kopierat någon annans inlägg och skulle jag nu ha gjort det, vad ska du göra åt saken?



Madde om Fullt med folk även i Knallen…:
Nu är det sådär igen att du inte fått några kommentarer, tråkigt! Jag vet att du vet att de heter Divan, men du skriver Duvan för att du längtar så efter Duvan-huset i Karlstad!:)
Här har jag hittat en divan som skulle kunna passa dig, men vi får nog möblera om för att den ska få plats.
http://www.furnituredlight.se/shop/?artnr=514.4240

Svar
: Här har vi en tjej som känner mig in- och utvändigt, tack för att du finns gumman:)

Älskar er /
             /MissDynamite


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför är man så dum och utsätter sig för psykisk (även fysisk) misshandel under en längre tid ens?

2010-01-02 @ 04:16:09
Postat av: Anonym

Haha intyg, hah gå och gräv ner dig lilla flicka, gör något vettigt med ditt liv. Enligt så som du skriver så har du verkligen ett värdelöst liv om du tycker att pengar är allt i ditt liv, som för övrigt inte ens du har. Jag tycker synd om dig eftersom du verkar inte ha något socialt liv alls, och att alla dessa människor skriver till dig verkar inte direkt skrivet med kärlek till dig. Och för övrigt så kan du inte försvara dig, du verkar inte ha något vettigt svar till någon utav dem.Du tycker att det är roligt att de skriver, men detta är väl det enda sociala du får tillbaka, " jaa äntligen har jag någon att skriva/prata med" GOO GIIRL!!

Som sagt försök göra någon vettigt med ditt liv

2010-01-04 @ 16:44:34
Postat av: Sara

Det finns ingenting som rättfärdigar misshandel, oavsett om det är psykisk eller fysisk misshandel. Det är inte lagligt. Det är inte rätt, det är inte alls okej att slå en kvinna. Inte en man heller. Därför kan jag bara inte ta dig på allvar när du skriver att det är okej om misshandlaren blivit utsatt för psykisk smärta. Det är ju bara sådant nonsens att jag tänker skratta år dig. Som föregående kommenterare skrivit; Varför stanna hos någon som mobbar/utövar psykisk misshandel? Då är det i sådana fall DEN personen som får skylla sig själv.



Det du skriver om misshandel måste nog vara det mest korkade jag hört på ungefär 20 år.

2010-01-06 @ 20:57:58
URL: http://sawra90.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0