Min dag…!

Förlåt för dålig uppdatering men jag har verkligen haft fullt upp idag. Dels så vaknade jag en hel kvart för sent imorse så jag fick springa till tåget helt osminkad. Förstår ni att jag gick ut osminkad, det händer ju inte! Väl på universitet sprang jag in på toan fort som fan för att spackla på det allra nödvändigaste som jag i farten hade lyckats plocka ner i väskan.

På universitetet har vi nu börjat en ny kurs så första mötet med läraren i den kursen var alltså idag. Jag har ju hört en hel del negativt om just den läraren då alla tidigare elever han haft säger att han är helt pantad, men han verkar ha helt koll på läget. Är det inte typiskt att så fort en lärare har koll och vet vad han håller på med när han undervisar så är han pantad enligt majoriteten elever. I vart fall fick jag ett mycket gott förstaintryck av honom. Jag beundrar folk som har koll och inte enbart svamlar om en massa oväsentliga ting, sen kvittar det för mig vad de är till yrket.

En traditionell vända på stan med min trogne följeslagare Madde blev det efter föreläsningen. Var inte hemma förrän halv fem och tror ni inte att hissjäveln hade stannat! Flyförbannad ringde jag efter fastighetsskötaren som fixade hissen på nolltid. Men jag fick ändå brottom till spinningen efter att ha suttit en stund hos grannen. Svettig som fan blir man, I LÖVE IT!

Väl hemma ringer det på dörren och jag har en gråtfärdig granne på dörren.

Värt att veta är att min granne är en äldre dam i 70års åldern som jag kommer ytterst bra överens med eftersom att hon är lika jävla mycket bitch som jag och ni ska veta att vi bitchar har en stark dragningskraft till varandra.

Nåväl, då hade hissjäveln stannat för andra gången idag!

Åhh, jävlar vad förbannad jag var. Inte fan fungerade larmknappen som ska koppla oss till larmcentralen i Karlstad heller så jag fick ringa ett annat jävla larmnummer och jag fick då prata med nån jävla skåning som bräkte i örat på mig! Inte nog med att han bräkte hål i huvet på mig i säkert en kvart jag fick dessutom själv ringa fastighetsskötaren på hans hemnummer. Vad fan har dom en larmcentral för om vi hyresgäster ska ringa hem till vår fastighetsskötare och störa så här sent en fredags kväll. Åhh, jag blir så förbannad!

Men nu ska hissen vara fixad. Men låt mig gissa att den stannar minst en gång under morgondagen också… Det här betalar jag alltså hyra för, det är ju för fan inte klokt!

Älskar er /
             /MissDynamite

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0