Jag talar sanning även när jag ljuger...!

Kommer inte ihåg vad teatern hette men den handlade i vart fall om rättvisa och om hur pass rättvist samhället och världen globalt sett egentligen är eller inte är. Känner igen mig som fan i handlingen! Men jag menar visst kan man tycka att det är fel att världen är så pass egoistisk som den är men samtidigt vet jag ju att jag med all säkerhet är en av världens mest egoistiska personer. Jag är inte egoist i den bemärkelsen att jag är snål eller att jag inte hjälper andra om jag kan, men jag ser klart till mig själv i första hand vilket jag tycker att även alla andra ska göra också. För jag menar den som inte älskar sig själv kan inte älska någon annan heller, så enkelt är det. Jag vet att mina kompisar kan tycka att jag är pest och pina när jag börjar mitt predikande om självkänsla och välmående men tro mig det är inte för min skull jag predikar. Jag skulle lika gärna kunna hålla käften för jag mår bättre än ni någonsin kommer att göra och jag älskar mig själv och min misse mest i hela världen. Ändå håller jag aldrig käften och det är för att jag anser att det inte finns någon anledning att gå omkring och må dåligt verken för er eller mig själv.

Visst kan det vara jobbigt att leva ibland, men då har du bara två alternativ. Antingen tar du livet av dig eller så ser du till att ta dig upp ur skiten fortare en kvickt. Tro mig jag vet vad jag snackar men det sist nämnda alternativet passade mig betydligt bättre än det första under den period i mitt liv då jag inte mådde särskilt bra. Vad som gick snett då vet jag nu men det är inget jag tänker ta upp här och nu men ni ska inte tro att ni är ensamma och ni ska framför allt inte ge upp, för det löser sig, det gör det alltid!

Nej, fan det va ju det där med predikandet men vem vet  jag kanske borde satsa på en karriär i psykologbranschen, hehe. Nej, men som sagt jag säger vad jag tycker och det spelar ingen roll om mina så kallade vänner vänder mig ryggen efter ett tag. Jag får ju hoppas på att någonting av det jag sagt gått in i skalen på dom iaf.

Men som sagt teatern var jävligt bra. Efter teatern bjöd Ricardinho mig på lunch på Cafe Paus fastän att vi innan teatern tog en fika mittemot Saga teatern. Det blev det perfekta avslutet innan han skulle tillbaka till skolan och jag skulle hem.

Älskar er /
             /MissDynamite


                      

Semlan kommer du ihåg när vi åkte runt hela jävla Borås i ett försök att få tag på en sån här...? Haha, det var tider det. Lite drygt ett halvår senare har jag nu fått tag på en... I LÖVE IT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0