Min syn på människan...

Jag skulle vilja påstå att jag i min människosyn är väldigt liberal av mig. Jag menar människan är född fri så varför ska det inte få förbli så livet ut? Joh, för att farbror staten säger det, vårt samhälle säger det, socarna säger det.

Fast nej nu ska jag inte prata politk utan min syn på människan och min extremt jobbiga dag. Under dom här dagarna som jag varit hemma har jag helt förträngt det som hände på vägen hem hit i lördags, men imorse när jag såg tågen vid station var det jävligt jobbigt. I korta drag kan man säga att något snille stod på rälsen när jag satt på tåget hem i lördags. Det var någon som helt enkelt ville ha ett säkert kort in i döden, och det får man väll säga att personen i frågan också fick. För er som inte visste det så stannar inte tåget bara för att det finns mindre hinder i vägen, och även om hindret skulle vara av större slag så har inte tåget någon möjlighet att stanna då bromssträckan är alldelles för lång. Kan ni då tänka er vad ett X200 gör men en människa som hamnar under det. Fy vad hemskt och se, stackars lokförare hur kan dom leva ett normalt liv efter ett X antal sådanna händelser? Tror ni inte att det är rejält psykisk påfrestande?

Min syn på människan kan tyckas ganska konstig då jag anser att var och en har rätt till fullständig frihet eller iaf i de mån detta går att uppnå. På samma sätt anser jag att en människa äger rätten att bestämma över sitt liv saker som tex vad personen i fråga vill jobba med, vart denne vill tillbringa semestern osv, men också om den vill vara i livet eller inte. Men för att avsluta detta nu så kan jag kort säga att jag med andra ord inte har något som hälst medligande gentemot personen som tog livet av sig i lördags utan gentemot föraren som tvingades se allt utan att kunna göra något. Jag blev så ledsen när jag stod på stationen imorse, jag gråter inte ofta men tårarna kom. Det var som att lokförarens röst från i lördags sattes på repit i mitt huvud, gud vad hemskt.

Nåväl hade en kort dag i skolan idag då vi slutade redan vid tolv men själva dagen blev inte så kort då jag, Madde och Sara tog en trip på stan i Karlstad och var alltså inte hemma förrän sex. Köpte en verktygs väska på Panduro som jag ska ha som sminkväska, fast den får ni se imorgon. Men mycket mer än så köpte jag faktiskt inte, fast egentligen var jag ju bara på jakt efter några böcker.

Sedan jag kom hem har jag varit och handlat också annars har jag bara legat i soffan och latat mig framför datorn/tv:n, snacka om myspys:)

Älskar er /
           /MissDynamite



Massa muma en ensam kväll som denna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0