Kalla det vad fan du vill...

Jah, vad vet jag kanske är jag en bitterfitta eller så är jag bara en elev på KPS som känner mig allmänt förtryckt av matte läraren. Men det är som sagt bara matte läraren det gäller. En helt underbart snäll lärare med dessvärre konstiga ideer för sig, och jag begriper ingenting. Jag menar så som jag upplevt lärar rollen är att läraren egentligen ska vara neutral i sin syn på eleverna, dvs inte sympatisera med en enskild elev och behandla alla lika. Visst är det svårt att som lärare hålla vid detta eftersom att det alltid finns någon eller några som betyder mer än andra i vilka samanhang det än må gälla. Men när andra elever börjar känna sig förtryckta och tar upp det på lektionen hån ler hon och kommer med dom dummaste bortförklaringarna jag någonsin hört. Det är med andra ord ingen större konst för den som tänker efter minsta lilla att komma med hållbara motargument. Idag lackade jag ur och tog ett snack med matte läraren!

För och motargument:

Läraren: Hon ska inte behöva åka så långt för enbart en liktion för att åka tillbaka en timma senare.
Klart jag håller med, det är ju så onödigt det kan bli. Men gäller denna regel en elev så gäller den väll alla oavsett om man reser eller inte? Jah, annars kan det väll klassas som mobbing, disskriminering eller vad fan du vill. Men NEJ, NEJ regeln gäller enbart denna elev för att hon får åka så långt. DVS, att sitter jag hemma i lunginflamation så gäller inte denna regel mig, även om detta är ett perfekt tillfälle att räkna lite extra matte för att minska tristessen hemma. Dock, får man ingen närvaro eftersom man är sjuk...hmm
 
2: Det är ju till för del att vara på lektionen
Här säger läraren ifråga emot sig själv eftersom att HON och ingen annan tillåtit att eleven i fråga inte behöver infinn sig på lektionen. Men vi andra måste det, annars få vi frånvaro vilket inte personen i fråga får. Huvud argumentet är fortfarande att denna person inte ska behöva åka så långt, det tar ju sån tid och förstör därmed hela MISS dag. OK? Det förstör inte min dag när jag sitter där på morgonen hur jävla trött som hälst och försöker räkna i en timma. Därefter har jag en och en halv timmas hål till nästa lektion, dvs ungefär samma tid som det tar för personen i fråga att åka tur och retur.

3: Håltimman är ju jättrebra tillfälle att sitta och studera
Har eleven i fråga inte samma jättebra tillfälle att sitta och studera på tåget som tar henne tur och retur på samma tid? Joh, det är just vad personen har då inga särskilda hinder finns för någon utav oss.

Så här har ni i korta drag lite av det som upprörde mig nått så fruktansvärt idag, dvs ohållbara argument från lärarens sida. Dock får jag tillägga att det hade känns betydligt mer ok med denna överenskommelse dom emmellan om det hade gett oss andra samma möjlighet om vi tex vid nått tillfälle skulle varit sjuka. Men det gjorde det inte då jag för ett tag seda låg i luftväggsinflamation, och därmed ska det ta mig fan inte gälla någon annan heller. Det har jag gett mig fan på och det här kommer jag gå vidare med, jag tänker inte tollerera detta.

Älskar er /
             /MissDynamite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0