De e knas...

Tänkte jag skulle skriva ett litet kort inlägg nu och sedan för ovanlighetens skull gå och lägga mig. Jah det är ju typ nu jag i vanliga fall börjar komma igång med saker och ting. Fast nu är det ju så att jag vart i farten hela dagen och så är jag helt slut i huvet då jag suttit och pluggar nu i ett X antal timmar. Det är ju också ovanligt för att vara jag (hihi). Fast vi håller ju på med lite ytlig politik. Vi läser tex om dom olika partierna, hur samhället styrs osv. Det tycker jag är riktigt roligt för det är ju nått som jag är intresserad av. Fast egentligen hör ju detta till allmänbildningen. Jag menar att veta hur man kan vara med och påverka och att man faktisk kan påverka är enligt min mening viktiga kunskaper. Kunskaper att ta vara på helt enkelt. Sen är det ju upp till var och en hur pass engagerad man faktiskt vill vara. För de klart att alla inte lika åpolitiskt ntresserade som jag. Min granne Ulla tex hon är ju inte alls intresserad av politik. Hon vet väll lite om hur samhället styrs och så men mer intresserar henne inte. Men och andra sidan gillar hon ju Svenska desto mer, så visst har jag förståelse för det. Alla är vi ju olika, och tur är väll det.

Men nog tjatat om det här för nu måste jag sova ifall jag nu ska komma iväg till skolan imorgon. Börjar ju inte fören ett men ändå jag brukar ju sova längre än så oftast. Dessutom hade jag ju tänkt gå upp lite tidigare imorgon så att jag hinner och plugga lite innan jag ska till skolan:)
Älskar er /
                /MissDynamite


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0