Pankakor och Mixxed Up...

mmm, det här var gott. Jag har nyligen smält i mig två pankakor med lönnsirap, amerikanska pankakor kallar Ulla dom för. Fast ska jag vara ärlig så kvittar det för mig vad hon nu kallar dom för. Det jag vet är att det är väldigt gott så det räcker för mig. Vi var nämligen ute och gick en timma jag och Litta och under tiden gjorde Ulla ett berg med pankakor. Det är både min och Littas favoriträtt så det blev en del pankakor på den timman vi var ute och gick.

Fast nu måste jag erkänna att jag är helt slut efter promenaden + pankakorna, mest efter promenaden dock. Det har väll gått en timma nu sedan vi kom in men jag är som sagt het slut än, helt skakis i benen är jag också. Men det går sakta men säkert mot bättre tider. Men trotts två Mixxed up energidryck så går det rätt seeeegt.  

För er som inte vet vad Mixxed up är för något så kan jag tala om för er att det är en energidryck i stil med RedBull. Den finns på Lidel för jah en fyra kronor styck plus pant, (jag är dock ej helt säker på styckpriset). Jag brukar nämligen köpa hela boxar så jag har ingen aning om vad styckpriset är. Det jag däremot vet är att den är riktigt goda och dom ger bättre effekt än vad RedBullen gör. Man blir liksom mer energifylld av dom, och det är ju just därför det heter energidryck för att man ska tillföra mer energi i kroppen. Så jag tycker verkligen dom är toppen. Dock finns det ju delade meningar i detta.
Vissa anser nämligen att det är livsfarligt med energidryck, Ulla tex. Hon blir ju hypernervös så fort hon ser burken, så nu smyger jag lite med mitt drickande. Hon kallar nämligen min konsumtion/överkonsumtion för missbruk, och jämför mig därmed med knarkare. Hallå eller, visst det kanske är ett missbruk men jag håller mig på lagens rätta sida iaf. Och visst kan mitt intag ses som ett missbruk då mitt intag oftast överstiger den rekommenderade konsumtionen men som sagt det finns ju faktiskt folk som missbrukar mycket värre saker än energidryck. 

Men och andra sidan bruk eller missbruk, jag mår super utav det och det är lagligt. Allt annat utöver det som inte angår mig är inte mina problem.


Älskar er /
                /MissDynamite



Nej, dom är inte brända. Det blir så när man steker i smör i den stekpannan.


Kommentarer
Postat av: Monica

hah vad scary, vi åt oxå pannkakor idag :D



nja var bara hemma typ :) rätt tråkigt men sant :P

vi borde kanske ta o ses nån dag om du har lust :)

2009-03-15 @ 23:05:12
URL: http://citcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0