Vilket KAP jag gjorde idag:)

Hm jah nu tänkte jag att jag skulle plugga lite men först ska jag berätta lite om min dag. Förutom att jag mått skitdåligt även idag, så har jag även hunnit med en fika på BlåValvet med Madde och Monica. Efter fikat gick vi till en butik som jag inte visste fanns överhuvudtaget "Bettans Collection" heter den. Visst är det knas? Jag menar jag har ju ändå bott här i snart nio månader, och jag har inte ens hört talas om butiken. Nått som är ännu mer knas är att den inte alls ligger långt ifrån mig och dessutom är på vägen till tågstationen. Så där har jag gått förbi oräkneligt många gånger utan att veta om att den finns där.

Kläderna som säljs i butiken är väll inget jag i vanliga fall går och köper. Jag måste erkänna det att jag har en viss skräck för att köpa och bära kläder som jag inte känner till märket på. Men nu ska nu inte tro att jag är nånon märkesnörd som enbart går i märkeskläder, för så är det verkligen inte. Jag behöver inte ha på mig något exklusivt märke eller ens märkeskläder överhuvudtaget, jag vill bara veta var kläderna som jag har på mig kommer ifrån. Det kan ju liksom lika gärna vara plagg från Vero Moda eller H&M, men då vet jag ju vart det kommer ifrån och då känner jag mig tryggare på något sätt. Står det däremot något jag inte känner till på lappen bak på plagget avstår jag gärna från att sätta på mig det. Det är knas, jag vet det men det är den nakan sanningen om mig.
Men som tur var så känner jag till "Kola Anna" sedan tidigare, för det var just det som stod på linnet jag fyndade där idag.
Det bara låg där i "fyndlådan" och ropade mitt namn. Allt som ligger i lådan kostar nämligen 50kr/st oavsett tidigare pris. Trots detta var jag dock inte vidare shopping sugen idag. Jag kunde ju gjort många fler fynd ur 50kr- lådan då jag hittade ett flertalet fina plagg som låg i den. Men som sagt jag har ju inte mått så bra idag heller så då är inte ens shopping kul, ingenting är kul när man mår skit. Men ett fynd gjorde jag iaf, ett party linne i cidern. Det är verkligen party över det om man bara kombinerar ihop det med nått passande så lär man ju vara kvällens mittpunkt utan några som helst problem. Ordinarie pris på linnet skulle dock ha varit 399kr men det blev mitt för 50kr, nästan gratis ju. Så det var helt klart ett ofattbart bra kap.


Hm sen så har jag ju självklart umgåtts med min mormor med. Fast nu sover hon, vi har nämligen varit ute på en långis med Litta så min lilla mormor blev helt slut därefter. Sen imorgon så måste jag försöka organisera tiden lite bättre än vad jag gjort dom här senaste dagarna. Jag menar i vanliga fall brukar ju allt som ska göras under dagen ha sin fasta tid i agendan och då ska ju projektet verkligen genomföras. Fast nu sedan mormor kom så har det blivit väldigt mycket flum över det hela. Jah jag har ju verken hunnit blogga eller plugga i den omfattning jag brukar. Och apropå plugga så har jag ju skola imorgon. Fast och andra sidan så är det ju inget viktigt, bara "pysseltimman" som jag går på för skojs skull. Men imorgon tror jag att jag skippar den jag har nämligen en massa annat viktigt att fixa imorgon och dessutom måste jag ta det lugnt och vila. Sen så måste jag ju sätta igång med planeringen, nu får det allt räcka med flummet. Litta ska duschas halv två, och min rygg som jag har så himla ont i ska hålla tills dess också. Så det får bli väldigt stilsamma aktiviteter tills halv två. Fast nu ska jag in på studera.nu och plugga lite sedan ska jag sova. Mormor är ju som bekant morgonpigg så hon lär ju väcka mig klockan fem imorgon bitti igen, och vid den tiden på dygnet befinner jag ju mig på en helt annan planet, i ett helt annat universum tom. Så ha det nu så bra så hörs vi:)

Älskar er /
                /MissDynamite



Fika med Monica och Madde på BlåValvete:)


Kommentarer
Postat av: Monica

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ja blve så jävla ful :P

2009-03-25 @ 01:02:06
URL: http://citcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0