Riktigt trevlig vårfest

Äntligen kan jag blogga igen. Har inte kunnat göra det fram tills nu för jag har vart så jävla irriterad så jag har suttit i telefon med Marco ett tag nu. Det är verkligen nått speciellt med han för han har verkligen förmågan att lugna ner mig. Har ju som sagt vart på vårfest med Madde och Veronica (tror hon hette så iaf). Men det var verkligen hur fint som helst. Det började med en jättegod middag. Därefter bjöds det på en underhållning i form av sång och så klart fika till det. Som avslutning så hade dom ordnat med eldkonster utanför skolbyggnaden. Jättefint var det verkligen. Det var väll meningen att vi sedan skulle kolla på film också men den som skulle ha film med sig hade tydligen glömt den hemma. Så det blev tårta utan film helt enkelt. Men lika bra var väll det för så förbannad som jag blev på min före detta lärare så var det lika bra. Så vi stack därifrån jag och Madde efter att vi fått i oss lite tårta så klart. Men utöver tjafset med läraren så var det en lyckad kväll, jätte mysigt verkligen. Så ett stor tack ska du ha Madde som bjöd med mig på vårfesten:) TACK:)


Men nu är frågan ska verkligen folk som inte har någon lärarutbildning få undervisa elever. Jag menar visst kan en dagisfröken efter någon kortare komplettering bli lärare på en lite högre nivå, men är det rätt? Jag menar min före detta lärare måste ta mig fan ha varit dagisfröken från början. Eller så är hon allmänt hjärndöd, för hur fan kan en lärare i så fall säga till sin elev att man inte får framföra sin åsikt i ämnet det handlar om. Jag menar vi har ju en lag i Sverige som säger att man ska få yttra sig om saker och ting. Fast iof det kanske inte ingick i hennes så kallade lärarutbildning. För inte fan verkar hon veta nått om yttrandefrihetslagen. Vem fan tror hon egentligen att hon är, komma och ifrågasätta min framtid. Påstå att det inte kommer att gå bra för mig i framtiden. Vem fan har bett om hennes åsikt egentligen. Jag har fan i mig levt i 21 år och och min mamma är snart 50 och det har gått hur bra som hälst. Trotts vårat felaktiga levnassätt, då vi säger vad vi tycker och tänker och även står för det. Men det är ju inte bara jag och min mamma utan säkert många, många fler som faktiskt tar det för givet att man ska få framföra sin åsikt hur dann den än må vara. För en elev som dessutom gått ett treårigt samhällsprogram är detta en förutsättning för att få några betyg överhuvudtaget. Det handlar ju om att ifrågasätta saker och ting, och även framföra sina åsikter, det nämligen så man får igång en debatt. Men i den här klassen och med den här läraren är detta tottalt förbjudet. Men de väll klart samma nivå gäller väll förstås inte på dagis, man får ju inte var elak eller såra någon. Men vadå är det mitt fel att det sitter folk (inte alla) i klassen som knappt lyckats få slutbetyg från nian. Det är väll klart att det blir missuppfattningar från deras sida då.
Till detta här även att den här läraren från första dagen försökt få oss på samma nivå... "Åhh vi ska bli en sån sammansvetsad klass", har hon sagt vid flera tillfällen. Jah, visst dröm du vidare tänkte jag. Jag tar ingen jävla skit från nån dagisfröken. Hon säger ju emot allt jag under tre år fått lära mig på samhällsprogrammet, dvs ifrågasätt och stå för dina egna åsikter, diskutera. Men nu orkar jag inte älta detta mer, jag har faktiskt vettigare saker för mig. Önskar bara att jag ALDRIG mer kommer ha med denna jävla människa att göra. Så nu vet ni det, här kommer bilder från kvällen iaf:)

Älskar er /
                /MissDynamite



En riktigt trevlig kväll med god mat och underhållning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0