Nattshopping är farligt

Jah det skulle man ju lugnt kunna säga för inatt har de shoppats igen. Tycker det är oerhört kul med nattshopping men det är faktiskt väldigt farligt också. Speciellt med tanken på vad slutsumman av min beställning blev. Hade det nu inte varit så att min mamma är en av mina trognaste läsare så hade ni faktiskt fått reda på vad allt gick på. Fast det vågar jag inte tala om nu för då blir mamma nog arg, eller så tuppar hon av. Och det vill jag ju inte utsätta min kära mami för. Men och andra sidan köper jag ju bara sånt som jag behöver. Som inatt tex så beställde jag ju hem schampo av märket Matrix. Matrix och deras schampon har jag ju tidigare skrivit om men det tåls att upprepas då produkterna är så himla bra. Hörde även att Emilie tyckte det var bra redan efter första användningen. Så till henne kan jag ju bara säga vänta tills du använt det ett tag, du kommer aldrig mer att köpa annat än Matrix nämligen. Matrix är en stor favorit som ni märker.
Fast att köpa schampo överhuvudtaget är ju ingen höjdare. Jag menar det finns ju faktiskt roligare saker att lägga pengarna på, så därför har jag beställt mycket schampo. Närmare bestämt en och en halv litersflaskor, både schampo och balsam. Så nu lär jag ju inte behöva lägga pengar på schampo nå mer på ett tag. Till det beställde jag även två pumpar som är till flaskorna och ett hårspray. Så slutsumman blev ju rett hög om man säger så, fast och andra sidan hade den blivit betydligt dyrare att köpa samma produkter hos frisören. Frisörerna tar ju betydligt mer för samma sorts produkt. Så jag är nöjd, även fast jag glömde att beställa silverschampo. Fast det får jag gå ner till frissan och köpa för nått mer tänker jag inte beställa på ett tag nu. För sätter jag mig vid dator och ska shoppa igen så är jag helt övertygad om att det inte enbart blir siverschampo jag beställer. Det kallas nämligen för shoppingberoende. 

Beställningen inatt gjordes i övrigt på Lyko.se. Jag har aldrig tidigare gjort någon beställning därifrån så vi får väll se hur det här går. Leveranstiden skulle ta mellan två till fyra dagar så jag räknar med att paketet kommer senast på torsdag. Men det får gärna komma tidigare också, för som sagt nu är jag i stort behov av schampo.

Min tidigare beställning som jag gjorde på sminket för ett tag sen gick ju bra. Men man ska nog passa sig för internet shoppingen ändå. Jag menar det är ju så lätt och smidigt att göra av med pengar på nätet så man knappt är medveten om det. Det är ju så himla lätt att bara sitta, vilken tid på dygnet som häls och klicka hem saker och ting som man kanske egentligen inte behöver. Just den där lätt tillgängligheten är väldigt farlig, du blir liksom inte fysiskt trött av att sitta vid datorn och shoppa. Det blir du ju däremot av en vanlig shoppingrunda där man får springa från den ena till den andra affären och prova kläder. På en vanlig runda har man dessutom en viss tidsbegränsning då affärerna stänger vid en sex- sju tiden. Så det som blir köpt under den tiden blir köpt resten får va, dagen därpå är man ju helt slut så frågan är om man orkar ta en runda till. Men på internet finns ingen tisbegränsning, du shoppar när du vill, flera dagar i sträck om du känner för det. För dom allra flesta av oss tillbringar ju oerhört mycket tid framför datorn ändå. Och det där klicket är ju så lätt att göra dessutom. Sen slutar det med att man står där med sina kanske mindre nödvändiga köp och inte har ett öre att leva resten av månaden. Så passa er för nätshoppandet är mina kära läsare.

Personligen tycker jag ändå att den här sortens shopping är väldigt bra, iaf för min del. Det är nämligen så att jag har en tendens att bli väldigt trött. Jag har nämligen en sån där så kallad förvärvad hjärnskada efter en olycka som jag var med om när jag var i åtta års ålder. Det var visserligen länge sedan nu och jag mår bra, kroppsligt ser jag ut som vem som helst. Men mitt fall var så pass allvarligt att läkarna inte ens kunde ge mina föräldrar svar på ifall jag skulle överleva eller inte. Och om jag överlevde visste de heller inte i vilket tillstånd jag skulle vakna upp i, dvs ifall jag någonsin mer skulle kunna gå, prata, eller om jag ens skulle känna igen mina föräldrar. Så jag har haft tur jag i livet, minst sagt. Men visst har det orsakat vissa men som jag kommer få leva med resten av mitt liv med. Som tex den dagliga smärtan i rygg och nacke och även andra nedsättningar. Men förutom det så blir jag väldigt snabbt trött, inte kroppsligt men i huvet. Vid såna tillfällen blockeras hjärnan och jag är längre inte mottaglig för någon ny information. Så när jag tex är ute och shoppar så kanske min hjärna klarar att hänga med i en två- tre timmar, därefter lägger den av. Jag både ser och hör under den tiden och det märks inget speciellt på mig heller men jag känner det. Jag älskar att shoppa på det hederliga sättet och gå i massa affärer men inge under en hel dag. Av erfarenhet vet jag nämligen att då min hjäna lägger av efter ett par timmar blir det inte mer köpt om jag så skulle haft all tid i världen på mig att shoppa.
Så för mig och för personer med liknande problem är dessa nya metoder helt fantastiska. Men för guds skull shoppa inte upp hela din månadsinkomst så du inte har pengar att leva för i slutet av månaden. 

Men nog om mitt liv och shoppingberoende. Nu ska jag in till Ulla och käka hennes hemmagjorda kräm som minst sagt är beroendeframkallande. Det är nämligen den jag levt på i flera dagar... den är riktigt mumma den. Sen måste jag även damsuga här. Nu tror ni säkert att jag har någon form av städmani men så är det inte. Det är nämligen så att allt svart jag har här hemma drar åt sig en massa skit väldigt fort så det är därför damsugaren är framme var och varannan dag. Men ha det så bra nu så hörs vi snart igen:)

Älskar er /
                /MissDynamite


Kommentarer
Postat av: Monica

Haha ja känner igen det där med o vara shoppingberoende :P men som du skriver. Man ska tänka sig för innan man börjar handla upp allt man äger :)

Hoppas du får en bra kväll ikväll :) en annan ska ju bara sitta hemma haha :D

2009-03-14 @ 18:50:35
URL: http://citcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0