Äntligen hemma:)

Oj, jah idag har det faktiskt hänt en hel del. Eller jah jag har äntligen kommit hem iaf, och nu är mami här med:) Hon ska ju som sagt vara här nu ett par dagar innan pappa kommer och hämtar henne.
Tror hon är kvar här tills på torsdag och jag är så glad över att ha min kära mami här, även fast det inte är under någon längre tid så ändå:) Hade ju vart roligare om min mami hade kunnat stanna längre iof.

Hur som helst har vi hunnig med en hel del idag, men och andra sidan är det ju inte så konstigt med tanken på att pappa väckte hela huset klockan fyra. Trodde han drev med mig igår men nej, klockan fyra var det väckning hemma hos oss.

Bilen var så klart fullpackad även denna gången. Den har ju vart det alla andra gånger pappa kört upp mig hit men den här gången gick det faktiskt utan att vi höll på och ta livet av varandra. Eller iaf utan bråk, vilket ju va väldigt märkliget:)


Nu sitter jag och bloggar lite och mamma sitter och kollar på nån film hon hyrde på pressbyrån innan när vi va ute och gick med Britta. Britta är min underbara grannes hund som jag kommer väldigt bra överens med. Vi älskar varandra och det märktes verkligen idag då hon stormade in i lägenheten här och välte omkull mig på golvet samtidigt som hon pussa massor på mig. Gud jag blev så glad när jag överöstes med massa pussar. Djur har en förmåga och ge så mycket tillbaka när dom väl tycker om någon/något. Det vet ju alla ni djurägare.


I övrigt så dagen gått åt till att handla massa mat, och packa upp sakerna här. Dock har vi inte packat upp ens hälften av alla grejer här. Jag har ju som sagt fått med mig en helt del saker hem så bilen var ju full när vi åkte innan idag, och mer kommer på torsdag:) Men mina hyllor kommer jag inte kunna visa upp förens nån gång nästa vecka, tyvärr. Det är nämligen så att det sitter ett elskåp precis ovanför där hyllorna ska hänga så det får vaktmästaren här på området hjälpa mig med att få upp. Men han hade ju då inte tid förens i nästa vecka:( Väldigt tråkigt tycker jag då jag hade tänkt mig att visa upp min lägenhet för er så fort jag kommit i ordning. Vilket ju går ganska snabbt, men nu pga hyllorna så kanske jag får vänta med att visa er. Eller så visar jag bara upp hallen lite senare. Nåja får väll se hur det blir, men nu ska jag nog snart sova. Är verkligen trätt efter en sån här ansträngande dag.


Väldigt suddig bild pga det dåliga ljuset, men här har vi minsann en som inte tänkte gå upp klockan fyra på morgonen bara för att pappsen ville ha upp oss:)


Nämde i nått tidigare inlägg att jah hade handlat en massa saker till hemmet. Har ju inte hunnit packa upp nått än men är iaf gulliga muggar med lock att bevara bumullstuffsar och annat smått i:) Har en till sån där mugg men frågan är var...hmm

Men nu är det natti natti som gäller för min del:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0