Jag är ju så kreativ;)

Jag har faktiskt vart vaken sen nio imorse, har dock inte hunnit blogga för jag har haft så mycket annat roligt för mig. Dagen började med en damsugning som visserligen inte var så roligt men nödvändigt. Därefter gick jag ner på stan och mötte upp Emily. Vi började ju naturligtvis dagen med en lunch på kafé Pause. Som vanligt blev det bakpotatis med skagenröra. Det är ju så gott ju:)




Jag på Pause:)



Emily på Pause. De hon har på taldriken är muma det:)

Sedan vart det shopping. Massor av shopping, dock var det inte jag som shoppa. Jag var så duktig så jag köpte ingenting men Emily däremot shoppa massor. Det nämligen så att hon behövde köpa lite presenter, närmare bestämt två presenter.  Men eftersom hon inte riktigt visste vad hon skulle köpa så fick jag vara med som nått slags shopping råd. Men det gick ju bra. Vi, eller hon kom fram till att hon skulle låta mig sätta min kreativa sida till och därmed sätta ihop en present själv. Så vi gick runt i affärerna en sväng här på stan och köpte lite grejer jag ansåg behövdes sen gick vi hem till mig. Naturligtvis tvingade jag ju inte henne och köpa nått men som smakråd gav jag henne en hel del bra ideer, säger hon iaf. Nåja väl hemma hos mig blev det dock lite stressigt, även fastän hon inte åkte härifrån förens alldeles nyligen. Hursomhälst har nu här det det jag fick ihop av dom grejerna hon köpte. Stenar hade jag redan hemma så det behövde hon inte köpa. Men resten av prylarna inhandlades idag, och visst blev det bra?



Lyckta med Sia ljus.
Här behövdes inte så värst mycket kretivitet. Det vara bara till att sätta in ljuset i lycktan och sätta fast det med lite häftmassa, (så att det står stadigt i transporten). Sedan tog jag cellofan och knöt det silvriga bandet runt, så var det klart. Är dock mycket finare i verkligheten då jag inte fick till någon bra bild här.


Shampange glas som dekoration.
Här behövdes ju dock lite mer kreativitet. Började med att göra i ordning glasen, dvs hälla i glasstenarna, "isen" och slutligen dekorera med en jordgubbe ovanpå. Därefter satte jag fast glasen på tallriken med häftmassa. Det är bra att göra speciellt om det som i det här fallet ska transporteras en bit. Men eftersom att häftmassan syntes så väl under glasen så fick jag sätta ännu mer häftmassa runt hela kanten på glasbotten och därefter trycka fast dom svarta små stenarna hela vägen runt om. Det döljer häftmassan under glasen. Sedan hällde jag i de svarta stenarna runt om glasen för en finare effekt. Det ska se ut som att glasbotten är lite nergrävd. Därefter fyllde jag på hela tallriken med svarta stenar och placera jordgubbarna där ni ser dom på bilden. Slutligen hällde jag på ytterligare med lite glasstenar över hela dekorationen för en mer festligare look.
Låter kanske enkelt men det kan jag lova att det inte var, då det var ett evigt pillande med alla småstenar som skulle dölja häftmassan. 



Så här såg det ut när det var klart. Fast jag råkade vända dekorationen fel så jordgubbarna hamna på andra sidan vilket ju inte är meningen. Men visst blev det fint?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0