Epilering

Ja, just nu har jag tagit en paus i min epilering. Jag använder mig nämligen inte av rakhyvlar utan av en epileringsapparat för att få lena ben. För er som inte vet vad en epileringsapparat är för något kan jag tala om för er att det är en liten maskin som drar ut hårstråna från roten. Det gör naturligtvis lite ont men efter några gången känner man knappt av smärtan. Delvis så beror det ju på att känseln försvinner i och med att man genom att använda sig av denna metod förstör hårsäckarna. Då hårsäckarna inte längre är lika starka som dom tidigare vart försvinner också känseln. Sedan är det ju en ren vanesak också, man vänjer sig helt enkelt. Men hur som helst tycker jag att detta är en jättebra metod, då benen håller sig fina och lena mycket längre än om man skulle använda sig av en rakhyvel. Så nu vet ni vad jag häller på med. Fast nu ska jag fortsätta med epileringen och sedan efter att jag tagit en dusch ska jag smörja in mig med mitt Home Spa Body Butter med doften av mango och papaya. Den doftar gudomligt gott och gör huden mjuk och len:)
 


Här är jag och min epileringsapparat:)



Mitt underbara Body Butter gör huden fin och len. Dessutom luktar den gudoligt gott:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0