Människan blir visst aldrig nöjd...

För ganska länge sedan läste jag en skrämande artickel om hur man i vissa länder där det inte är allt för ovanligt att folk har komplex över sin kortväxthet väljer att genomgå en ganska osäker operation för att bli längre. Jag kommer inte ihåg ordagrant vad det stod i artickeln men inngreppet gick iaf ut på att man lät en kirurg mer eller mindre bryta av benen på mitten, ungefår vi knäskålarna för att sedan operera in metallskruvar. Dessa skruvar ökade man då med jämna mellanrum avståndet på dvs man att man drog isär vaden från knäskålen för att få till den önskade längden. Konsekvenserna av detta ingrepp blev i dom flesta fall att dessa människor som ingreppet utfördes på aldrig mer kunde gå igen, men det finns ju ändå dom som tycker att det är värt det. Och inte nog med det så är det dessutom ett påkostat ingrepp, så jag vad säger man om detta nu då? Alla är vi ju olika, fast vem vet snart kanske man slutar bryta benen på folk. Jah om man nu skulle upptäcka att skruvar i midjan skulle va bättre så varför inte... Fast nu ska jag lägga ner filosofin och återvända till verklighetet istället, hehe

Älskar er /
                /MissDynamite



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0