Varför åka in till akuten när man ändå får vänta i 10 timmar?

Jag har ju mått dåligt under en väldigt lång tid som ni säkert vet. Huvudet har ju känts som att et ska explodera och illa har jag mått med, lägg till yrsel och frånvaro stunder så har du den exakta beskrivningen av hur jag mått och mår fortfarande. Men igår var det riktigt illa så igår sökte jag hjälp på akuten här i Kristinehamn. Där gjorde läkaren den bedömningen att jag skulle köras in till Karlskoga där jag skulle får göra en röntgen. Så långt var ju allt lugnt, det gick ganska fort. När jag väl kom till Karlskoga fick jag ett rum på akuten och läkaren kom in ganska fort han med. Därefter stannade allt upp, kändes det som iaf. Vet inte hur många timmar jag sammanlagt fick vänta på röntgen men det var bra många timmar. När jag väl kom fram dit, gick det ju fort att ta röntgenbilderna. Väntan på resultaten tog dessvärre tre timmar. Sammanlagt hade hade jag alltså vart på akuten i 8 timmar. Ytterligare två timmar tog det tills jag kom fram till en specielist på hjärnskador. Då undrar jag vad fan det kallas för akutmottagning när man får vänta i 8 timmar. Visst förstår jag att mer akuta fall har företräde men för helvete ska man behöva vänta i 8 timmar för att sedan få reda på att man inte får åka hem utan ska förflyttas till en annan avdelning för observation. Och inte nog med det, jag fick ingen mat dessutom. Dom senaste dagarna när jag mått så dåligt som jag gjort har jag ju inte ätit särskilt mycket och när jag väl blir hungrig så får jag ingen mat. Istället får jag vänta på några jävla resultat som aldrig kom. Skulle dom behöva operera eller något så bör det ju göras på tom mage vad jag förstod det som. Men eftersom att det drog ut så på tiden så var det väll antagligen inget sånt som var aktuellt och då tycker jag dom kunde get mig mat. Eller ok visst jag fick två mackor, men då var klockan tolv, då hade jag alltså varit hungrig sedan klockan två på dagen. Helt sjukt, sen blev jag ju flyttad till en annan avdelning vid halv ett där dom erbjuder mig nått att äta. Snälla, min hunger hade ju hunnit gå över tio gånger om under den tiden jag satt och väntade, så inte var jag hungrig då.


Men men fick åka hem idag iaf, klockan elva kom taxin och hämta mig. Men jag kan väll inte säga att jag känner mig som vanligt men jag mår nog lite bättre ändå. Har varit med Emily sedan jag kom hem från sjukhuset, och vi började med lunch på Pause. För en gång skull fick jag ju i mig hela bakpotatisen som jag i vanlig ordning beställde, dock var det inte mycket jag lyckades hålla kvar i magen. Gjorde även lite mat nyligen som jag fick i mig, men inte heller den maten lyckades jag behålla. Så jag får väll göra ett försök imorgon igen, lyckas jag ej med det så får jag åka in till sjukan igen. Vilket ju vore synd, jag som ogillar sjukhus så mycket. Jag tycker nämligen att jag tillbringat tillräckligt med tid på sjukhus när jag råkade ut för bilolyckan -96. 


Gulliga Emily köpte även choklad o tugga på medan vi satt och pyssla men den står kvar här än. Apropå pyssel så har ju både jag och Emily fått hem våra varor vi beställde för någon dag sedan från parlerian.se. Vi är verkligen hur nöjda som helst med våran beställning. Så nu kommer det bli massor med nya fina smycken, dessutom har vi fått hem "öronkrokar" nickelfria som jag hade i örat under tiden vi satt och pyssla. Måste säga att dom var riktigt bra, jag som är extremt nickelallergisk kände inte av den minsta irritation.


Men nu blir det nog lite plugg för min del och sen blir det sängen. Måste ju lägga i turbon nu är det kommer till plugget men så måste jag även vila som läkaren sa igår. Dock glömde han dock fråga om jag har tid med att vila men det är väll en annan femma. Nåja turbo var det och sen vila, och om allt blir som jag tänkt mig imorgon så ska ni även få se mina verk som jag på senaste tiden tillverkat men inte riktigt haft möjlighet till att visa upp.

Älskar er /
                /MissDyanmite


Kommentarer
Postat av: Madde

Det lät väldigt jobbigt!

2009-04-22 @ 17:51:03
URL: http://eldiariodemaddelita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0