Min dag i Gbg...

Nu har vi äntligen kommit hem efter en heldag i Gbg. Jag säger vi eftersom att jag för ovanlighetens skull fick med min mamma. Hon brukar ju inte vilja följa med på några såna här heldagars äventyr men idag gick det tydligen bra. Mamma var även med till ArtClinic där jag hade ett uppföljningsmöte med Ingmar som ju är min plastikkirurg. Det är nämligen Ingmar som för ca ett år sedan genomförde min näsoperation. Sen dess har jag fått åka flera turer in till kliniken, fast det var mer före och efter operationen nu är dessa turer betydligt färre. Jag kan till och med säga att det är väldigt länge sedan jag var inne nu. Det är ju ungefär ett år efter operationen som man ser hur det slutgiltiga resultatet blivit. Det gör man nämligen inte innan för det rör på sig väldigt mycket under läkningsprocessen. Det gjorde det iaf på mig. Men så fick jag även reda på att det troligen kommer att röra på sig ännu mer men det kommer inte vara några större förändringar. Så resultatet utseendemässigt bör ju inte förändras nå mer nu. Så vi kom faktiskt fram till att resultatet av operation mer eller mindre blev lyckad. Dock blev det inte helt lyckat eftersom att jag nu har fått svårt med andningen och ibland kan jag inte alls andas genom näsan. Dessa andningssvårigheter kommer med jämna mellanrum men oftast på natten innan jag ska sova. Så vi ska boka in en ny tid där bla en öron, hals och näskirurg ska vara med för att se vad som går att göra åt problemet. Men utifrån den informationen jag fick av Ingmar idag så blir det förmodligen aktuellt med ytterligare en operation. Fast det gör ju inte mig något, så länge resultatet blir bra och jag kan andas som en människa efteråt så är jag nöjd.


Men vilken kick det var att gå in på ArtClinic igen. Kändes nästan som att jag skulle in på operation ännu en gång. Måste säga att det var det bästa jag någonsin gjort i hela mitt liv. Även fast att min näsa nu inte uppfyller den funktion en normalt fungerande näsa borde kunna uppfylla så är det inga större fel som inte går att rätta till. Så när det här andningsproblemet har rättats till så är jag 110% nöjd, nu ligger jag på 100% nöjd.


Och nej bara för att man väljer att operera sig så innebär det inte att man inte är nöjd med sig själv. Annars skulle ju inte jag varit en utav dom som valt att operera sig, för jag är nöjd med mig själv. Det har jag alltid varit, och de ta mig fan ingen som ska påpeka mina fel och brister för sådana har vi alla. Ingen är ju perfekt. Men så länge jag ser felet eller föresten det behöver inte ens vara nått fel. Det finns ju faktiskt människor som tröttnar på sitt utseende precis som andra tröttnar på tex bilen, huset, cykeln eller något annat dom har möjligheten att påverka och förändra för att skapa lite lyx i vardagen. För mig är det alltså ingen skillnad på att byta ut sin bil som man tröttnat på efter ett par år och att operera en kroppsdel. Naturligtvis är det ju skillnad på det praktiska dvs utförande av handlingar för att uppnå målet men det är också den enda skillnaden jag kan se i det här. Om möjligheten till förändring finns så varför inte ta vara på den möjligheten då? Fast nu får det vara nog om det här. Jag är en av dom som tog vara på denna möjlighet, och jag är helt övertygad om att fler skulle ha gjort det samma ifall dom haft möjligheterna till det. Jag är också övertygad att fler kommer ta vara på denna möjlighet i takt med att priserna på ingreppen sjunker. För att priserna kommer att falla är jag också övertygad om. Då kommer det inte vara lika tabubelagt heller. För i dagsläget är det ju väldigt tabubelagt då jag anklagas för både det ena och det andra när min omgivning fått reda på ingreppet. Jag ska bla anklagats för att ha dåligt självförtroende och att jag inte innan operationen inte ska ha tyckt om mig själv, och detta har jag hört från personer som verken känner mig nu eller gjorde det då. Visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta argumentera emot eller ta det dom sa med en nypa salt. Jag menar visst finns det ju människor som har komplex och så genomgår operationer i ett desperat försök att få bort dessa. Men blir dessa människor någonsin nöjda? Jag menar jag var nöjd med mig själv från början. Men jag vill även påpeka att något som är bra från början alltid kan göras bättre. Med den inställningen kan jag lova att man oftast blir nöjd med resultatet vad det än är man önskar genomföra.

Men hur det än må vara med den saken så fick jag ju som sagt med mig mamma ända till Gbg, vilket ju är väldigt ovanligt. Vi var helt slut när vi kom hem, men det är ju inte så konstigt med tanken på hur man får springa från ena sidan stan till den andra för att hitta rätt saker. Shopping borde ju vara en idrottsgren, kanske något som man kunde välja till på skolidrotten. Det dlev ju en del affärer vi besökte men dock blev det ingenting köpt för min del. Ahh förutom ett par Kalvin Klein trosor, men inget mer. Fast jag tycker dagen vart väldigt lyckad ändå. Tycker det var kul att få umgås med min mamma då det även blev ett ex antal fikapauser och lunch på paprika som är mitt absoluta favorit matställe i Gbg. Det blev inte så många bilder tagna idag, men dom som togs får ni se imorgon för jag hittar inte sladden så att jag kan överföra bilderna till datorn:(          

Älskar er /
                /MissDynamite


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0