Det blev en helkväll igår...

Och den började med bio, "En shopaholics bekännelse" blev det. Skulle dock inte vilja påstå att det var den bästa filmen jag, men det dög väll. Handla liksom om en shoppinggalen journalist som blir av med jobbet och på det har hon en massa skulder. Tillslut får hon kronofogden efter sig som tar alla tillfällen han får för att sätta käppar i hjulet för hennes karriär på den nya tidningen hon anställdes på. Men jag skulle inte vilja påstå att det var världens sämsta film heller, för den var ju bra. Jag hade nog bara lite större förhoppningar på den. Jag kanske tom är lite besviken, vad vet jag. Men både jag och Pillan kände igen oss i filmen, och den hade ju sina homoristiska inslag med.

Efter bion hade vi inte allt för mycket inplanerat. Så det blev den gamla vanliga svängen förbi Tonic. Där var det dock bara en massa nyblivna artonåringar, hela stan var full av nyblivna artonåringar igår. Det var väll mindre kul. Var ju länge sedan vi var ute på stan tillsammans men vi brukar ju alltid stöta på någon vi känner, men igår kände vi inte ens igen någon. Så vi kom ganska snabbt på att vi kanske borde röra på oss. Blev en runda på stan och sen in på Vimmel, där det var betydligt mer drag än vad det var på Tonic. Innan stängningsdags var det tom smockat med folk. Men skoj hade vi som alltid. Vi slog oss ner jämte några snubbar, som till en början verka vara helt ointresserade av att snacka med oss. Inte för att vi hade några större problem med det, störde ju inte oss. Tills jag fick en öl över mig. Det störde mig nått så fruktansvärt, för därefter stank det verkligen öl om mig och jag som inte ens dricker öl. Men nåja då kom grabbarna igång iaf, jävla vilket tjat det blev på dom. Och det slutade tom med efterfest hemma hos dom på Trandared. Så vi var inte hemma förrän halv fem imorse.


Nu är det dock tänkt att jag ska få liv i Pillan om en liten stund så vi kan göra oss i ordning. Jag tänkte vi skulle ta en sväng ner på stan, det är ju "vårmarknad" vad jag fattat det som. Det vill man ju inte missa. Därefter ska jag köra hem Pillan och göra mig i ordning för kalas. Det är nämligen så att min lilla kusin fyller år idag så vi ska kalasa och fira honom idag. Ska bli kul att träffa kusinerna som jag inte träffat på ett tag nu. Fast nu måste jag verkligen röra på mig annars missar vi säkerligen marknaden och allt annat också för den delen.


Älskar er /
                /MissDynamite




Bättre kväll än så här går inte att få...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0